Tuesday, October 18, 2011

Parti islam atau parti perguna islam?

PAS tak akan sertai perhimpunan anti murtad
PAS memutuskan tidak akan menyertai Perhimpunan Sejuta Umat atau HIMPUN yang tujuannya bagi menyelamatkan akidah umat Islam di ibu negara pada Sabtu ini.

Keputusan itu dicapai dalam mesyuarat biro politik parti Islam itu dalam mesyuarat di ibu pejabatnya di Kuala Lumpur pada Selasa malam.

hadi awang and mustafa ali pas pc"PAS dimaklumkan bahawa majlis ini tidak melibatkan parti-parti politik, maka PAS mengambil pendirian untuk tidak terlibat dalam himpunan tersebut sebagai menghormati kehendak penganjur program," kata Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang (kiri).

Penganjur acara itu pada Selasa memberi jaminan HIMPUN tidak mempunyai kaitan politik ataupun akan digunakan bagi menyerang mana-mana kumpulan.

Secara khusus, pengerusi bersama himpunan itu Mohd Azmi Abdul Hamid berkata, ia tiada kaitan dengan beberapa ahli politik kontroversi - Datuk Zulkifli Noordin, Ezam Mohd Noor dan Datuk Ibrahim Ali.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan sejurus selepas mempengerusikan mesyuarat itu, Hadi berkata, PAS memperingatkan pihak yang terlibat bertindak selaras dengan peruntukan undang-undang dalam menjamin keharmonian negara yang berbilang bangsa dan agama.

NONE"Sebarang usaha untuk menimbulkan polemik perkauman dan agama akan membawa negara kepada satu suasana yang tidak menguntungkan mana-mana pihak," katanya lagi.

Dalam masa yang sama, katanya, PAS memandang berat usaha mana-mana pihak yang cuba mengambil kesempatan untuk kepentingan politik dan pilihan raya.

"Agenda menyelamatkan akidah merupakan agenda murni tetapi ia mesti diurus dengan cara berhemah," kata Hadi.

Beliau juga menegaskan PAS menyokong segala usaha sebegitu tetapi berpendirian bahawa pengukuhan akidah hendaklah dilaksanakan "menerusi jalan dakwah secara damai".

Ia sebagaimana Islam diterima masyarakat rantau ini secara damai, tambahnya.

____________________________________________________________________

Puak-puak ni memang babi haram jadah celaka lanciaw (ada ciri-ciri 1 malaysia kan ayat ni). kata perjuang agama islam. tapi bila ada program untuk perjuang agama islam bagi alasan macam lancau. cakap ja la kami takut undi tak dapat dari bukan islam lepaih ni.


"PAS dimaklumkan bahawa majlis ini tidak melibatkan parti-parti politik, maka PAS mengambil pendirian untuk tidak terlibat dalam himpunan tersebut sebagai menghormati kehendak penganjur program," kata Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang (kiri).

abes tu sebelum ni BERSHIT tu pun dikatakan tidak melibatkan parti politik tapi sebab pa hangpa attend jugak? siap tolong promote lagi. semua top gun parti pembangkang pun terlibat sejak dari awai sampai habis. sebab pa yang duniawi tu hangpa boleh join tapi yang bab agama ni hangpa boleh kata taknak terlibat sebab hangpa parti politik? bukan hangpa jugak ka kata agama dan politik tak boleh dipisahkan??


"selaras dengan peruntukan undang-undang dalam menjamin keharmonian negara yang berbilang bangsa dan agama."


butuh la wei. masa bersih dulu permit apa lancaw pun tak dapat hangpa boleh pi jugak. siap diisytiharkan haram lagi oleh kerajaan. takdak pulak masa tu hangpa nak kata kat pengikut hangpa yang kita kena bertindak selaras dengan peruntukan undang-undang. lagi 1 nak tanya sejak bila pulak hangpa ni reti ikut undang2? bukan undang2 yang ada kat malaysia tu ciptaan kapir penjajah ka?


"Dalam masa yang sama, katanya, PAS memandang berat usaha mana-mana pihak yang cuba mengambil kesempatan untuk kepentingan politik dan pilihan raya."


Lanciaw cibai la wei. yang hangpa tu segala jenis isu nak dipolitikkan tu tak sedar diri plak. kokok berdegar-degar tapi ekor bergelumang taik.