Wednesday, January 5, 2011

Takdak tajuk

Ni jawapan aku kepada persoalan yang diutarakan oleh salah seorang pengkomen kat blog kedahlanie . Artikel yang dimaksudkan ialah Suasana di Mahkamah sewaktu Mat Sabu & Rakan-rakan Dibebaskan bertarikh 4 januari 2010.

jawapan mula2 berdasarkan kes anwar, pastu aku tulis ja ikut sedap aku...



karpal singh sorok bukti la kot...kah kah kah...masa zaman tu dia kata dia siap ada bukti lagi. siap suruh kerajaan siasat. mahathir tahun 1997 tak percaya langsung pasal kes ni.siap buang lagi segala jenis surat yang orang bagi.orang umno pun majoriti tak percaya. masa tu Mat Sabu ni la yang dok pi ceramah serata malaysia pasai perangai aljuburi ni. oh, btw yg bagi nama Al-Juburi ni pun stat dari dia jugak. sedap nama dia bagi Sheikhul Anwar Al-Juburi Wa Liwati. hang boleh pi tanya kat puak-puak yang dok kat Memali(veteran) apa isi ceramah mat sabu dulu-dulu. tup-tup 1998, setahun lepas tu bila mahathir pecat anwar, puak2 ni yang pi backing dia dulu.tak ka perangai macam haram tu?? dulu hang kata ada bukti semua tapi bila kerajaan bertindak hang pulak bantai kerajaan.macam haram..hang baca dak keputusan hakim??hakim kata kejadian liwat itu berlaku.tapi teknikal2 ni yang buat dia lepas.macam orang kena tangkap ada dadah la. dalam kertas pendakwaan kata ada ganja sebanyak 3 kg. tapi bila bahan bukti ditimbang ada 2.7kg ja.sebab macam tu pn boleh tolak kes.teknikal bai..

kah kah kah...dalam kes lani tu doktor mana yang kata kena liwat dan doktor mana yang kata tak kena liwat?pusrawi?hkl?hahaha, len kali sesuatu benda tu kena baca sampai habis, prosedur, report doktor amalan, convention semua tu kena ambik tau..

hang tau ka dak benda apa yang peguambela dia dok minta tu??

azizah kata anwar tengar bermesyuarat, nurul izzah pulak kata "dia ada bersama kami". jadi maksud dia lani ada bukti alibi. kalau dia tgah mesyuarat mesti ada ahli2 yang bermesyuarat. depa ni boleh jadi saksi peguam bela. sama jugak dengan ahli keluarga tu. tapi lani kenyataan anak ngan mak pun dah bercanggah...kah kah kah..taktau la kan kot2 depa tgah mesyuarat anak beranak, ya la pkr pun parti anak beranak...anugerah tuhan..

kalau dah ada alibi, dah tk perlu risau dah. bukti2 tu semua boleh ditafsirkan sebagai tipu.takkan la dia boleh sontot mamat ni time tgah mesyuarat kan..

tapi yang aku dok perasan lani, depa tak berani pun nak Tanya pasal kejadian tu.dok pusing2 pasal adik dia kahwin lari la, dia tak sembahyang la, tak mandi wajib la. Benda tu pi mampoih kat dia la... awat dok pusing2. Pertama kali lam sejarah dunia jugak TERTUDUH minta supaya ada session tutup..kah kah kah. Biasanya saksi atau mangsa yang mintak..

lagi 1 nak habaq, kat kedah ingatkan bila dah tukaq kerajaan ni nak jadi lagi best, tapi tak jugak. tarif ayaq still naik. di kedah, air diswastakan di bawah kepimpinan ustaz azizan" saya tak tau" razak.. takmau pi buat demo macam kat selangor ka?? kalau hang tengok tv semalam, keluaq dari mulut exco kedah sendiri yang geng umah terbakaq tu kerajaan pusat yang nak kena pi tolong.tak ka gila, baik takyah ada pentadbiran negeri..orang susah kena la tolong.puak-puak tu dah la susah, lepas tu kerajaan negeri dok lepas tangan..

Janji-janji Pakatan sebelum PRU12 di Selangor. Antaranya ialah:

* membuka tabung permulaan RM100 bagi setiap anak yang dilahirkan

* bantuan RM75 sebulan bagi setiap anak yang dihantar ke nursery

* bantuan RM1000 setiap anak Selangor yang mendapat tawaran ke universiti

* bantuan RM50 sebulan bagi setiap anak yang masuk pra sekolah

* biasiswa untuk semua anak selangor

* bantuan untuk anak-anak muda bagi mendirikan rumahtangga

* mencarum takafulRM2,500 untuk warga emas, kurang upaya dan anak yatim

* memberi elaun khas kepada ibu tunggal

* memberi elaun khas kepada suri rumah sepenu masa

* membantu setiap rakyat Selangor bagi mendapatkan kediaman sendiri

* ayaq free

hang tolong tengok hat mana yang depa dah buat…yang setakat aku tau ayaq free ja depa bagi…macam ni pun ramai dok percaya lagi..

buka mindalah sikit...kem merah ka kem hijau ka kalau benda tu salah tetap salah.....kita ada akal boleh pikiaq sendiri la no...

Parti politik nie hanya wadah untuk kita melantik kerajaan bagi menyenangkan rakyat...bukannya untuk menyenangkan pemimpin sebagaimana penyokong pakhatan lakukan la nie..sampai sanggup tidoq atas jalan tar depan kereta raja...

kalau ada salah silap harap maaf la no...